-
1,1 Ångerrätt och retur
-
1.2 Reklamationsrätt & Garantivillkor
-
1.3 Försäljningsvillkor, Moms & VMB
-
1.4 Ansvarsfriskrivning vid reparation
För integritetspolicyn, klicka här.
1.1 – Ångerrätt, retur & öppet köp
Som konsument (privatperson) har du 14 dagars ångerrätt från dess att du mottagit din beställning på köp gjorda via distans.
Ångerrätten regleras i Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59).
Det finns undantag där ångerrätten inte gäller (Kap 2, 11 §) och detta innefattar bland annat:
-
En tjänst och fullgörandet har påbörjats med konsumentens samtycke under ångerfristen, till exempel abonnemang.
-
En vara som på grund av sin beskaffenhet inte kan återlämnas eller som snabbt kan försämras eller bli för gammal (t.ex. förbrukningsprodukter).
-
Produkter med bruten försegling som inte lämpligen kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl. (inkl. in-ear-produkter).
-
En förseglad ljud- eller bildupptagning (t.ex. DVD-film) eller ett förseglat datorprogram/spel (inkl. konsolspel) och förseglingen har brutits.
-
En vara som tillverkats efter kundens anvisningar eller som har en tydlig personlig prägel
Om produkten hanterats i större utsträckning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion förbehåller sig Interaktiv Teknologi AB rätten att göra ett ekonomiskt avdrag motsvarande produktens beskaffenhet och värdeminskning.
För att nyttja din ångerrätt behöver du ångra dig skriftligen inom 14 dagar från att du mottagit din beställning. Detta skall göras till vår e-post support@ittek.se eller per brev till adressen nedanför.
Du står själv för returfrakten och ansvarar för att produkten är väl paketerad och når oss oskadad.
Efter att skriftligen ha meddelat oss skall du inom 14 dagar returnera varan till
Interaktiv Teknologi AB
Rudstorget 26
654 66 Karlstad
Tänk även på att köp som gjorts direkt i vår fysiska butik inte omfattas av Distans- och hemförsäljningslagen (2005:59). Ångerrätten gäller inte heller för företag.
För köp i vår fysiska butik har vi istället 7 dagars öppet köp för konsumenter.
1.2 –Reklamationsrätt & Garantivillkor
Reklamationsrätten regleras under konsumentköplagen och ger dig rätt att klaga på en vara inom en bestämd tidsperiod, i Sverige gäller 3 år för privatpersoner. Reklamationsrätten följer ursprungliga köparen och inte produkten. En reklamation ska vid upptäckt göras så snart som möjligt, skälig tid anges till 2 månader. Utöver reklamationsrätt så lämnar vi som regel 1-12 månaders garanti på våra egna produkter, detta ska specificeras på ditt kvitto. Köper du något som är nytt är det tillverkarens garanti som gäller, vi kan givetvis vara behjälpliga i att ta kontakt med tillverkaren.
Vår garanti gäller för komponenter & delar som vi installerar och för produkter vi säljer. Garantin gäller ej för:
-
Handhavandefel – Till exempel om du har tappat telefonen, glömt ditt lösenord, fått virus.
-
Mjukvarufel – Vi kan garantera att all mjukvara som vi har installerat ska fungera korrekt, vi kan inte garantera funktionen av datorn eller kompatibilitet med din egna installerade mjukvara. Vi kan ej erbjuda kostnadsfri återställning efter iOS eller Windows uppdateringar som låser datorn utan vi hänvisar då till Apple/Microsofts egna support för kostnadsfri hjälp.
-
Fel som uppkommit i samband med att användaren själv har bytt ut komponenter.
-
Vid mjukvaruproblem som avhjälps t.ex. genom ominstallation av operativsystem eller drivrutiner.
-
Borttagning av skadlig programvara eller virus.
-
Vid vårdslös hantering av våra produkter som medfört skada.
-
Installation/konfiguration av tredjepartskomponenter såsom routers, brandväggar och liknande produkter.